Wednesday, October 11, 2006

Semalam aku ngular lagi, kluar pegi mejalankan berbagai2 misi. Tahap ngantuk aku tak seberapa sangat la semalam, tapi dengan ada nyer misi ni, aku tak de la nak tido sangat. Tido2 bulan posa ni, tak elok, banyak tido sangat kang, letih jugak, letih tido.

So misi aku yang pertama ialah pegi bayar duit kereta kancil. Amek duit dulu, comel dah transfer masuk ak aku dulu, duit ia la, bukan duit aku. Dah kereta dia. Kereta dia ni lah yang aku jeng jeng kan semalam. Kan dia tavel balik hari sabtu ari tu, dengan kawan2 dia lagi tiga orang, kira bakal2 guru la semua nie. Kawan dia yang bawa. Kat Bentong , Pahang tu, tempat tu mmg selalu ada block, polis rajin sungguh buat block kat situ, naper ntah, nak cek aper tak tau la.

Kat situ la, kancil tu sudah terlanggar kereta depan, ish ish ish, depan2 polis plak tu. Camaner pun tak pasti la, terus la kancil ut dah pecah la dia punyer lampu depan n lampu kecik kat bawah tu, signal dia kot. Hud pun terangakat skit, ish, klu cam gitu, laju gak ler tu. Padahal tgh Q nak kena cek dek polis tu. Aduhai, camner la jadi, kereta baru tu, fah namanyer pun xcdnt, cian comel. Parah kereta dia.

Tapi setel luar je lah, tak de la buat polis2 repot bagai..bayar kat driver kereta depan tu seratus (bumper kereta dia dah koyak kena cium dek kancil) and kancil tu, kena la repair sendiri. Adusss, mmg la terasa ralat sangat, maklumlah kereta baru, tapi terima je lah ketentuanNya.
Pas kejadian tu, dorang pun teruskan perjalanan balik ke maktab kat Besut.

Nak dijadikan cerita lagi, tambah la luck yang tak berapa baik pada kancil tu, pas isi minyak kat kuala krai tu, tutup tank minyak plak tak di letakkan balik oleh pump attenden kat situ. Tutup tempat minyak tu pun tak di tutup nyer. Dorang2 dalam kereta ni, tak perasan la, maybe tauma pa xcdnt tadi ko, sampai kat maktab baru lacomel perasan. Sib baik la tak hujan, if ujan, abih la, kancil pakai petrol cmapur air la plak, lagi ler nak kena overhaul enjin la plak kang. Ish, nasib baik la.

Dah tertulis, nak marah pn tak guna, cuma nanti beringat je lah. Buang segala2 benda yang tak berapa baik tu jauh2.

Ok, aku bayar ansuran kereta, dapat la sampul duit raya, kaler oren, mentang2 la warna koperat. Satu je bagi, aku bayar 300 tau, kira banyak jugak tu, tapi satu plastik je sampul duit raya dikasinyer. Teller tu kata, arahan, pihak atasan, bagi satu customer, satu je sampul. Tak kisah la, tapi aku kata la kat teller tu, nanti pas raya, bertimbun2 lagi sampul tu, pastu buang je, sbb tahun depan, dah tukar plak kaler koperat. Tapi lantak dorang la, tu hak dorang.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home