Tuesday, October 03, 2006

Hari yang panas Tak bererti ak Hujan pada Malamnyer....

Semalam, hari yang cukup baik dan cantik. Matahari dah memancar, cerah. Pukul 7.30 pagi. Tiada tanda-tanda hari mendung langsung. Cukup cerah, dah lama aku tak tengok hari yang secerah tu. Bangun pagi pun dengan perasaan yang cergas dan cerdas.

Langit yang biru, awan berarak putih warnanya. Matahari memancar sinarnya tanpa terselindung. Menyerlahkan cahaya kehidupan.

Tapi seperti biasa, langit yang cerah jangan disangka tiada hujan…(betul ke tidak ntah ler..) tak pun.."panas tak sampai ke petang.." tapi semalam bukan smapai ke petang je, sampai kemalam, malam yang betul dah lewat malam…tapi tak de la matahari pada setelah magribnyer, lepas berbuka, klu ada lagi matahari kat langit, tak berbuka ler kita-kita yang ada kat kawasan sini..

Malam tadi hujan dengan lebatnyer…kira cam balas dendam la…sbb dah bagi hari yang cerah n langit yang tiada mendungnya. Lebat, aku lak ngantuk, samnbil tgk tv, sambil buat kerjatangan kulit aku..Dah la lapar plak, sbb buka dghn kue2 je. So aku tunggu hujan reda, pastu turun pegi beli, sup ekor. And ikan kembong masak pedas and standard, telur dadar. Makan ngan aning, housemate aku.

Hmm tido pun lewat, kul pat pagi. Hari ni aku tido kat opis ni..kira lama la jugak, 12.30 sampai ke 15.30….lama tu…tiga jam…hahahahah lega, ilang ngantuk. Tido atas meja dalam bilik depan meja aku nie. Bilik astt. Manager yang dah berenti lama dah dulu.

Pas bangun, solat zuhur, pastu lepak2 jab, dah masuk asar. Solat asa lak, then aku peig jenajlan ke ampang park. Hahahahhahaha tgk orang blaik kerja, ada la nampak sorang awek tu, perghh ok la jugak, cute. Jeling gak ler kat aku, tpai tak pasti la jeling kat aku ke jeling kat akak opis aku yang bersama2 jalan ke LRT station ngan aku. kALAU ADA jODOH tAK kEMANA. .tak per tunggu..

Aku beli sardin dua tin and telur 10 biji. Ingat nak pegi beli ubat batuk, tapi esok jelah aku pegi ambik kat spital, ubat spital lagi power. Harap2 umi ada lagi kat spital tu, tak bersalin lagi.

sELAMAT LAH BERUKA. Bila ntah ada orang tu nak sedar..SEDAR.....Ego sangat ke....EGO aper ek...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home