Friday, September 08, 2006

kereta aku dah dinaik taraf....

Semalam aku pegi ambik kereta aku yang dihatanr dua minggu lepas. Pegi petang pas balik kerja, tumpang kawn opis aku, MNY. Dia lalu kat situ, so dia antar. Kat area giant batu caves tu...taman samudra. Jauh giler aku antar keta, tapi kengkawan nyer bengkel, tak per la jauh pun.

Upgrade ler kunun nyer padahal, aku punyer keta tu dah sepuluj tahun lebih, mmg patut kena top overhaul, sib baik tka kena major oh, klu tak..lagi parah poket. Dah berasa cam motobot lak keta aku tu. Bau asap keta, padahal tingkap semua tutup. Bahaya, buleh memudaratkan tu. So hantar ler pegi buat top oh.Budget lebih kurang 400 tapi dah buka enjin tu, seketul bawa keluar, pomen tu kata elok aku tukar piston ring sekali, and timing belt sekali. Hmm, mengikut kata kawna aku, if pomen ni dah kata benda tu kena tukar, baik tukar, sebab pomen ni mmg power bab enjin ni. So tukar lah semua nyer, parah la poket aku..800 lebih..tapi takper..janji kereta berjaga enjin nyer, buatnyer jem tgh2 hiway ke aper ke...lagi naya.

So lepas ini, macam baru la enjin tu walau kereta aku tu nampak tak berapa nak cantik sangat la. Tapi tunggu...pelan2 aku bikin kasi cantik la skit, walau tak cantik cam keta baru.

Hmm...so dah naik taraf la kereta aku, sebelum ni, evo 9.5, so sekarang jadi Evo 9.5.1. Berdesup la pas nie...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home