Monday, October 02, 2006

Selamat Berpuasa

Assalamualaikum,
Seminggu sudah RAmadhan menjelma, dah seminggu juga aku berpuasa, ish, puasa pada ertikatanya, menahan lapar dan dahaga dan juga perbuatan2 yang menjolok mata. Tapi, bulan puasa juga banyak la pancaroba, banyak ujiannya. Letih gak posa ni walau pun dah tua-tua nie...letih dari segi lain plak.

Selalunya, aku berbuka di rumah, beli je kat bawah rumah aku tu, Kg Baru, tumpuan orang seantero kl utk beli belah, raja alang tu sepelaung je...(kat kuil singh yang terbakar dua tiga malam lepas) tapi aku selalu beli kat bawah je...banyak juadah2 yang lazat2 (time beli tu semua nampak lazat, SEMUA)...hatta orang yang pegi beli pun nampak lazat2 je...tu la..mata aku dalam bulan posa ni..macam mata superman...nampak je..yang terlarang. ish...

Orang pompuan ni pun satu, dah tau bulan posa, jgn la pakai pakaian yang menjolok mata sangat, sakit je mata aku meNENgoknyer (yelah, dah kena jolok...mana tak sakitnyer.....
(tengok juga, aku juga yang salah sebenarnyer..saper suh aku tgk...alihkan matamu dari pandangan yang haram).

TAk per la,camner pun aku dah seminggu selamat menjalani ibadah puasa, subuh pun tak de la kekadang terlajak dah.. sebab aku stay tunggu subuh dulu, then tido jab, then baru pegi keja. Bangun kul 4 for sahur, beli je kat bawah, kekadang bungkus, kekadang makan kat kedai je. (pukul empat pun ramai manusia lagi cari makan, (bulan puasa ke tak puasa ke..sama je.. time2 orang balik club...tapi bulan posa ni..kurang ler skit...kot, kurang..bukanyer takde..yang pegi mengkelap) tapi selalu, makanan pun tinggal skit2 je..tapi ada lah, cukup la makan)

Aku puasa weh...so kena grace period la dulu dalam seminggu befor menulis...kekadang kang, silap tulis, jadi mengumpat lak...so kena bebaik..tenangkan fikiran.

terima kasih kepada semua, SELAMAT BERPUASA, lagi tiga minggu...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home