Tuesday, October 10, 2006

Alamak!!!.. Poket Kosong

Raya dah dekat, puasa tingal dua minggu je. Pejam celik je, dah sehari, pejam celik dah setel seminggu, pejam celik sekali lagi, dah nak raya. Pejam, pejam jugak, jgn tak celik2 dah le.

Musykil aku tahun ni, aku rasa, patut nyer aku punya giliran bawa anak2 aku pulang beraya di kampung aku nu jauh disana, tapi mengikut kata janda (or in mellow word, bekas isteri, berbekas dah ke??),tahun ni giliran dia plak beraya dengan anak2 aku yang dua orang tu. Hmm, tapi mengikut gambar2 raya aku tahun lepas, aku rasa, aku raya sensorang kat kampung aku tahun lepas ni.. hmmm nak kena gaduh gak ler pas ni. Nak kena kol la si janda berhias (walu pun bukan real janda berhias, tapi klu tengok, perghh mekap ngalah kan artis, kira berhias ler tu (ish, aku ngumpat ke ni…), berbincang bebaik dengan dia. Dia kata dia dah ada jadual pe ntah. Takper nanti aku setelkan.

Ok, semalam aku pegi la ke danau, (danau kota, bukan danau toba (btw, danau toba or lake toba tu adalah lubang yang terhasil dari letupan gunung berapi kira2 75,000 tahun lepas (tgk la NATGeo klu tak percaya). Sebab aku pegi ke danau, bukan nak pegi melawat "UPTOWN" or "BAZARIA LARUT MALAM DBKL", tapi pegi jengok si sorang kawan dari singapore, dia datang sorang, selalu dia turun with abg besar dia and sorang bodigad, tapi kali ni turun sorang, sebab abg besar n bodigad dia tu, tak leh kluar dari kota singa tu, klu kluar, maunyer singa makan kepala dorang.

Dia turun sebab nak masukkan vokal ke lagu dia, lagu yang di rakam pada beberapa bulan lepas. Studio yang aku citer dulu tu, studio SINAR, cik mus punyer. Semalam, si A ni sampai ke PUDU, dia naik bas dari kota singa, dan ada la orang amek dia. Aku jumpa dia kat area kedai kayu kat danau tu, pas aku dapat parking keter, sebab sesak sangat la situ, danau tu, ramai orang datang berjalan2 larut malam.

Jumpa ler si A ni and brader yang amek dia kat pudu tgh sembang2 tapi dah abis makan. Aku bayar kan bil dorang (sbb tak mahal, tu yang aku bayar tu, hahahahahahah, tak sampai 10 ringgit pun) Pas bayar, pegi studio, lepak2 sembang2 jab, pastu around pukul 1 pagi tu, cik bandi amuk datang, dialah yang membuat lirik for lagu si A ni. Dengar la dia nyanyi jab, dua tiga lagu, nyanyi utk guide je, bukan betul2 nyanyi pun. (YEA YEAH…!!!!) And dia tak pakai ler topeng dia tu, awek aku tanya malam tadi, pas aku citer jumpa bandi amuk…"Dia pakai topeng ke tak….??"..ish..takkan ler nak bertopeng sepanjang masa. Maunyer berbintat muka.

Tapi aku dah ngantuk, aku balik ler pas tu, dalam kul2 tu.Tapi sampairumah plak, takut lak aku nak tido, takut tak terbangun sahur plak, rugi je masakan aku malam tadi. Aku masak Ayam masak halia and udang masak kunyit (ala, yang aku beli aritu tu…), 1st time dalam jangkamasa yang lama, aku masak lauk yang spesial la skit, kira lain dari sardin, telur dadar n ikan sepat/kembong masin je.

Dalam kul 4 tu, kawan aku si Zul ni bangun sbb kena serangan pijat (rumah aku ada pijat yang banyak, kira cam sarang pijat seluruh KL ler kot.) Aku panaskan lauk n goreng ikan sepat (ni tak leh tinggal, pembuka selera ni) then aku kejutkan kengkawan xcept sorang ni sbb mmg tahu dia ni tak reti2 nak posa. Makan2, comel kol utk kejutkan aku, tapi aku dah bangun (tak tido pun) dia pun bangun sahur la, awal plak dia ari ni, selalunyer dlaam kul 5 baru bangun.

Pas makan2 tu, tunggu subuh, pastu tido. Rehatkan badan yang tak rehat2, tak "temporary shut down" sejak semalam pun. Hmm, aku ada terima email, cerita pasal fenomena "kena tindih hantu", kira macam klu korang terasa macam kena tindih oleh sesuatu yang ghaib pada malam hari. Hmmm penah ke terasa begitu..?? Nanti la aku cutn paste je email tu kat sini..(wahahahahhahahahah)

Oooo..lagi satu, comel dah balik ke Besut ari sabtu aritu seperti yang di janji kan..and sumthing happen kat bentong…..jeng jeng….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home