Wednesday, May 17, 2006

KL-Besut-Kuantan-Besut-KL (Part 2)

.....Aku naik la bas..lepak kat kusi aku…tak ramai..so aku pegi ke blkg skit…so aku duduk sorang2 la…antara dua sit tu..best giler…tapi tido tak jugak…mmg payah la plak tido atas bas…kecuali kalau aku letih sangat..macam balik dari antar comel dua minggu lepas. Tapi..terlelap la jugak, smpi jerteh, aku sedar, then tido2 ayam je, sampai ler ke kuala besut..(kuala besut tu adalah dekat dengan pulau perhentian…so kalau korang nak pegi pulau perhentian..kena pegi sini la for naik bot). Dalam 4. 30 gitu aku smpi, turun2 bas, aku kol la comel..tapi dia tak buleh keluar lagi dari asrama dia..lepas subuh baru buleh keluar, jadi kena la aku tunggu dia kat situ, nasib baik ada lah ramai jugak org, adalah dua tiga org. Dalam tak sampai setengah jam, ada satu bas lagi sampai, mahligai..bas ramai orang..tapi ramai yang nak pegi ke pulau. Dorang gerak pegi ke opis yang akan bawak dorang ke pulau..jadi aku sorang2 lagi kat situ. Ada la tempat duduk, kat bas stop tu..aku lepak situ la, baring skit, tapi nak tido tak buleh lak, nyamuk la plak…
Comel kol, temankan dia mandi..sebab dia takut mandi sorang2..so aku pun temankan lah dia mandi..through phone..(level bilik dia tu tak de orang..semua org level tu balik kampung…kan cuti). Dah sudah dia mandi, aku gerak pegi minum,lepak jab, azan subuh..so aku gerak la pegi ke surau kat area tu, basuh2 muka, gosok2 gg, pas tu solat berjemaah ngan pakcik tu…dua orang je…then ada la sorang dua lagi ikut…
Pas solat tu, aku keluar, comel msg suh beli air…so aku pakai2 kasut, tup2 keter dah sampai…so pegi le beli air ngan dia…(peluk cium lebih kurang…hahahahhah) pegi le balik kedai tadi..tempat aku minum tu.. beli bihun and air milo panas for her…
Hmm, pas tu..kira2 pukul 6 suku gitu, orang gerak terus la..ke kuantan, so bermula la journey kuala besut to kuantan…jauh gak tu..araound 340km…(comel ingat dekat…dalam dua jam..tapi 5 jam baru sampai..)main belasah je jalan…ikut jalan pantai…ada signboard kan..ikut je lah…pegi kuantan for kenduri kawan si comel ni..

Sampai Kuantan dalam pukul sebelas gitu, cari mall nak beli hadiah..so berenti la kat kuatan mall tu..ada tesco ada parkson..so senang le cari hadiah..masuk tesco(kecik je tesco tu…tesco express) kira macam pasaraya biasa ler…) cari jajan skit for her…then pegi ke parkson..jalan2 cari hadiah..aku main ikut je…letih tu…tapi seperti biasa la aku..klu tak teruk..aku ok je…so cari punya cari..jumpa la bekas letak aper ntah..harga pun ok..so dai pilih yang itu…beli ler yang itu…siap bungkus.
So lepas keluar dari kuatan megamall tu…aku tuju le ke arah bukit seliau, sebab tadi masa aku tanya brader tukang bungkus hadiah tu..dia kata bukit setongkol tu..area tu..dekat2 stadium darul makmur..tuju ler…tapi.tak nampak pun tanda2 bukit setongkol tu…hmmm, then nampak masjid..so aku singgah la masjid tu.. nak mandi...nak siap2 pegi kenduri..comel pun nak salin baju..pakai baju kurung
Sampai depan masjid tu, orang baru sudah solat zuhur, dah nak balik ler..aku pun tanya la kat sorang brader ni…wahhh, dia citer…then siap lukis peta lagi for me…(kad kawin si kawan ni..tak dapat2 pun..jadi tak de la peta…meraba ler..bukan raba yang lain tau…)
Hujan renyai2 lak time tu..ish..tapi tak per la…tak panas…so ..aku mandi2 kat masjid tu..solat, then bersiap2, ensem2 skit…wangi2 skit..tgk comel pun dah comel2 ngan baju kurung dia…ok lah..masuk keter…then ikut la peta brader tu kasi…kluar balik ke area kuatan, dekat stadium tu…then tuju ke bukit setongkol…cari punya cari…akhirnyer jumpa jugak lah rumah kenduri…and mmg tu rumah kawan comel ni…park keter..and gerak pegi..(aku park betul2 belakang khemah pengantin…)
Pengantin dah sudah makan beradap….tgh salam2 ngan orang…hmm…lagi ok..terus leh jumpa je…pegi..dcomel salam2, aku pun salam2 ngan raja sehari tu..then aku n comel makan dulu…hahahha makan, lapar tu..amek nasi..amek lauk…sib baik orang dah kurang…so tak de la berebut2..aku amek nasi n kuah yang banyak…gg aku tak berapa kuat lagi nak makan benda keras2..(aku rasa.mmg tak buleh makan benda keras2 dah kot…) then apa lagi.. melantak ler.. duduk nga comel kat meja tu…yang tak sempat kemas lagi..tak pe la..tak kisah..janji leh makan…
Pas makan..duduk jab..pengantin datang kat comel..sembang2…then ajak masuk dalam amek2 gambar…so amek la use my camera yang ok lagi tu..(padahal aku baru beli dua tahun kot….tapi tgk cam dah obselete je..sbb skrg kluar lagi slim2, biasa le..dunia digital skrg ni…lajuuuuuuuuu je…Amek gambar lebih kurang…then kita orang pun balik la..sebab si pengantin ni nak bergambar lak…(jeles lak aku tgk camera si jurugambar tu..bila la aku nak beli..nikon ke..canon ke..tapi harga DSLR…melampau lampau…)
Pas makan kenduri, aku singgah rumah sepupu aku kat TUDM base kuantan…singgha kejab je…sembang skit. Then pukul lima aku gerak balik ke besut….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home