Tuesday, August 30, 2005

last weekend 20hb August 2005 (02)

so setelah aku ditinggalkan oleh comel kat tepi jalan kat estet kelapa sawit tu...aku utnggu bas kat situ. Hmmm takde lak bas kat situ....jenuh gak aku tunggu, bas xpress banyak ler..dari muazam shah ke segamat....bas kilang pun banyak..takkan aku nak tahan bas tu... hmmmm tunggu ler lagi...kat setengah jam lebih kot aku tunggu...macam nak tahan lori je...tapi lori kat situ cam hantu..laju2 tak ingat....cam F1....sama je kereta pun cam gitu...hmmmm

so last2 tu ada ler sebijik teksi lalu...dia hon, aku pun tahan ler...tanya pegi segamat berapa...dia kata tiga...aku tak ler tanya lak tiga aper...tiga puluh ke tiga ringgit..) hmm lantak ler... janji aku dapat naik and pegi segamat....sembang2 skit ngan teksi driver tu...dia cam pro mahathir je..kondem pak lah...hmmmm citer pasal minyak naik ler aper lah...suka hati dia ler nak citer aper...aku dengar je...

so dalam setengah jam kot...ke lima belas minit kot...sampai ler segamat....jalan pun cam tak sesak. so sampai ler kat stesen bas segamat tu....aku hulur dua puluh sebab aku ingat kena tiga puluh..tapi pakcik tu kata tiga ringgit je.... ooooaku bayar ler.. tiga ringgit..maybe sebab dia mmg nak balik ke segamat....dia pegi antar org ke keratong....hmmm citer2 aku nak ke melaka...pastu dia kata la..klu naik teksi..maunyer 80 ringgit..perghhhh....aku cari ler tiket bas.....ada pukul nam punya bas...cepat express....7.50 tambangnyer...so naik bas and tunggu ler dia sampai ke melaka....

masuk melaka je...aku kontek si debong tu...cakap dia aku dah nak sampai ke melaka sentral tu...suh dia tunggu aku kat sana..hmmmm so sampai je kat melaka....aku kol le dia...datang cari aku...then jumpa..pastu dia bawak aku jumpa awek dia lak...cilalakak punya debong.....budak baru lak dia cari...kecik je budak tu..kemetot...hahahaha tapi ok ler.... budak sarawak....janji pompuan....so lepak2 situ..pegi ke tesco melaka tu..cari roti....jalan2 skit then si debong ajak aku balik muar.....plan nyer tido kat taman mini malaysia tu.kat gerai bapak dia...tapi tak jadi..so balik ler muar naik motor....dalam 30 km ada ler..lenguh gak bontot aku kebas..lama tak naik moto kan...padahal dulu tiap2 hari aku travel 50 pegi 50 balik....hmmm sebelum xcdent tu...hmmm singgah merlimau jab..minum2 then dalam kul 11 lebih tu..samapi ler rumah dia...terus tido je...pas lepak2 jab...kol comel cakap aku dah sampai...dia tunggu aku sampai..risau katanya...so...tido ler aku pastu....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home