Wednesday, February 02, 2005

trip to ganu: day one

30/1/2005 Sunday

Pergh....patut nya pepgai lepas subuh, kitaorg bertolak ke ganu, trip percutian dan urusan, kira cam trip busines and pleasure la. Tapi mamat yg ada urusan tu, ada urusan lain plak malam tadi, tak tido kat rumah. So kena pegi ambik dia kat Shah Alam plak. Aku heran gak naper dia tak mo naik komuter blaik ke kl, kan lagi senang, tak efisien sungguh. TApi apa kan daya, dia tak mo, katanya "susah" dalam satu sms kepada kawan aku sorang lagi tu. Geram tul aku, dah la janji nak pegi lepas subuh, then tak balik tido umah and suh kita org pegi ambik dia kat shah alam. Angin tul aku.

Padahal buleh dia naik komuter, susah katanya ceh, dah dasar pemalas camtu gak ler...tak efisien, lain la kalau dah tgh malam and tak de kenderaan awam lain dah. Bukan nak kata, tapi please lah....

tapi biar lah..dah lpas pun, kitaorg pun dah ambik dia dah pun...and blaik smeula ke kl, sbb dia tak siap lagi barang2 dia. Ambik barang2 then dekat kul 12.30 baru gerak. Ikut Hiway karak, and terus masuk hiway pantai timur. Tup2 kat hiway tu, denga lajunyer dia bawak, ntah macam nak pegi maner ntah, aku heran gak naper nak bawak laju2 ntah, apa yang dikejar ntah, bodoh nyer perangai ...nak lelaju buat aper ntah, hiway karak tu bukanyer track...gaung sana sini, buatnyer jatuh dalam gaung tu, tak ke naya..tak dapat dah aku meet comel lak.

SAmpai kat mana ntah tiba2 temp kete naik, hahahahah padan muka dia nak laju2 lagi, berenti cek, air kering, hmmm jln skit lagi still naik..and makin naik..berneti masukkan air tapi dia letak dalam tank overflow tu..patut la cepat. Then jalan..ok la skit temp turun, tapi sekejap je, tak sampai lima km dah naik balik, berenti kat R&R la plak, lepak sekejab, aku solat, nak ikut imam tapi dorang solat jamak, ish..confuse aku.

Pegi minum jab, dorang lepak kat satu kedai tu, ada minah comel, budak baru lepas spm, cute gak, member aku sorang ni org temerluh, kita R&R tu kat tmpt dia la, dia kenal la mamat yg jaga tu. Tanya la no tipon minah tu kat dia, dapat ler, kawan aku yang sorang lagi ni main sms ngan dia. Panas gila hiway tu, ish sebelah pantai timur mmg panas musim nie...Ambik le gambar minah nie dua gambar..hahahaahha best....cute...member aku tu yang ambik sbb dia kata muka minah ni cam x-gf dia.

Pas minum, pegi masukkan air dalam keter, and dapat tahu yg water pam bocor, sbb air menitik, hmm tak leh jadi ni, ni mmg tka leh buat aper dah nie, tapi isi gak air and try jalan, lepas isi air tu, ok lah, temp turun normal tapi jalan tak sampai lima kilo dah mula naik balik.
Berenti lagi kat tempat perhentian kecik tepi hiway tu, hmm and isi air lagi and mengalir lagi teruk air ikut water pump tu...we all ambik keputusan kluar hiway and cari bengkel untuk baiki benda tu. Sib baik aku ada duit lebih. CAri bengkel kat area sri jaya, lepas maran tu, berenti bengkel 1st, tak de, dorang kata pegi bengkel depan skit tapi tak de gak, temp dah teruk ni. PAstu naik jalan kedepan lagi, tahap maksimum dah, tak leh jalan dah sebab tempt dah hampir syuiling dah...hmm berenti kat tepi jalan, perghh jalan tu gila, keter, lori, bas semua cam pelesit, laju sbb jlan tu lurus skit.

Berenti, bukak enjin, tgk dah ada minyak kluar ikut gasket, jadi cam keter aku dulu. Panas sangat, enjin tak leh coupe. Berenti skejap, isi air lagi, isi pun tak penuh2 sbb bocor makin teruk. TApi kena jalan gak, sib baik depan skit tu dah sampai pekan sri jaya tu. Berenti kat bengkel india ni. Bengkel membaiki kenderaan. Tanya punya tanya, perghh alhamdullillah, dia dapat buat, harga 330rm. hmm oklah tu, mamat tu pinjam duit aku dulu 200 and pakai duit dia 130.

Lepak ler sambil menunggu keter dikerjakan oleh pomen tu. hmmmm mmg bernasib baik lah trip ni, sbb jumpa bengkel pomen india sorang nie...


And trip kat ganu it said with this pic: plese visit this site; www.orangeaccess.com/ganu
tbc

0 Comments:

Post a Comment

<< Home