Wednesday, February 02, 2005

xm day

saturday 29-01-05

On this day, me and comel wake up early, pergh tapi kat rumah masing2 la, sbb dai nak pegi ambik xm yang penting. Kalau lepas xm ni, dia akan jadi seorang pegawai berpangkat besar dalam kerajaan malaysia. Waktu tu senang la kengkawan nak mintak tulung dia. Ada kenalan dalam kerajaan kan. Jangan marah comel, skit2 je gurau nyer. No fun no life.

hmmm pagi tu, aku pegi ambik dia, then pegi antar borang kerja kat puj then terus pegi ke kajang, kat skolah per ntah utk dia ambik xm tu. Park keta and antar dia ke kelas tempat dia ambik xm. Budak2 skolah dah ler ramai ari tu, ada kawat lah, sukan lah, bola sepak, bola jaring bola lisut, bola berbagai jenis bola lagi lah. Dapat lah tgk budak2 skolah. Ramai gak ler... ada yang kecik ada yang besar, ada yang tinggi ada yang rendah. Hmm, teringat masa skolah gak, tapi masa aku skolah, aku ni low profile giler, tak kawan ngan pompuan till aku tingkatan lima.

Xm yang lama tu, dari pagi sampai ke petang, tapi ada lah gap between xm tu, banyak paper. Empat ke lima ntah, rasanya lima,pagi tu tiga paper, petang dua. Hmm aku tunggu kat situ for the first paper je, then aku kluar pegi maner ntah, lepak2 kat luar skolah, kat dlm skolah maner leh isap rokok beb. Aku bawak keter pegi cek power window, then aku pegi basuh keter, and enjin sekali.

Pastu baru pegi meet comel balik kat tempat xm tu. Kul 12, kluar g makan tgh ari then pegi solat kat masjid jamek kajang tu. Pastu pukul sebelum kul 2, pegi balik ke tempat xm, untuk dia ambik dua lagi paper, buat karangan katanya.

So antar dia masuk, aku pegi kluar lagi, nmak jenjalan la kunun, tapi tup2 berubah fikiran, aku berenti kat tepi jalan, aku landingkan seat, aku tido. hahahahah ada kat setengah jam lebih aku tido, kira ok ler tu tido dalam keter dengan panas2 yang amat kat luar tu, terik.Tapi tido gak ler.
Then aku bangun, pegi jalan2 kat area kajang tu, last2 baru teringat kat balakong tu ada brother satu, so aku gerak ler ke situ. Tgk2 dalam brother tu, pusing sana sini, last aku beli perfume keter je. Glade sport. Pasang ler kat keter, tapi pelik tak de bau, maybe baru kot.
So dah kat kul 4 tu, aku gerak pegi ambik comel, sbb janji ngan dia pukul 4.15 aku kat sana.

Singgah kedai beli air, then gerak. Letak keter then tunggu, Lebih kurang sekejap je, dia kluar dari kelas tu dan memberi senyuman masnis dia kat aku yg tunggu kat bawah. Macam nak pegi peluk cium je dia masa tu, tapi aku tak gila sangat lagi. Masuk keter, and pegi satu shopping complex kat area Sri kembangan tu. Sambil dia citer pasal soalan xm and all. Hmm ok selesai part xm dia.

Pegi complex tu, dah dekat kul lima, ntah naper dia nak pegi situ pun tak pasti. Tapi aku dapat agak, sebab dia beriya nak pegi situ, ada satu sebab je.

Hmm betul telahan aku, Krunisme road tour kat situ. Suka and hepi sangat dia dapt tgk laki era tu. Hmm and orang pun ramai gila kat situ. Pergh budak2 pompuan sajer, ada adam AF tu mula kan show, menjerit bagai nak mabuk budak2 yang tgk tu, heran aku naper jadi camtu. Tapi comel takde la jerit2 cam tu, dia sopan je tngk, senyum2 je.

SAtu grup pompuan kat sebelah aku tu, jerit cam mabuk je, gila aku kata. Cam ni ke kesukaan mereka terhadap artis. Cute sngat ke Adam tu, cam bapuk je aku tgk. Ish...tapi tka pe nak buat camner, dah dorang suka cam tu.

TApi aku respek comel yang pemalu tu, walaupun dia suka tgk laki era tu, takde la jerit2 sgt, senyum sengih je dia. And dia happy dapat tgk, and aku happy sebab dapat menghappy kan dia. walau pun bukan aku yag tahu geng tu ada show kat situ ari tu, tapi...
hmmm, then abis je show tu, kita org balik ler, nak tunggu apa lagi....ambik gambar geng tu buat kenangan...

balik ler pastu, makan pastu, then aku balik cepat sbb pagi2 esok (pas subuh) nak gerak pegi bercuti and ada urusan kat pantai timur lak. Kunun la lepas subuh. Aku pegi antar keta tuty kat opis, then aku blaik naik lrt. TApi sampai rumah, tgk2 takde org, pat org yang nak pegi bercuti tu tak balik2 umah lagi, patut nyer duduk umah sbb pagi2 nak bertolak. And yang paling aku bengang ialah, main person yang ada urusan tu takde kat rumah, dia tak balik rumah malam tu. Gila, dah tau nak pegi esok, tak nak tido kat rumah, kita org nak kena pegi ambik pagi esok.
Geram aku... baik aku kluar ngan comel lagi sampai malam2, tapi keletihan, cian comel dia letih ambik xm.

TApi tak per la, hari ni cukup heppi bagi org tu, and for me, dapat teman org heppi pun best.


besi
live another day in ur life

0 Comments:

Post a Comment

<< Home