Thursday, February 17, 2005

CHINESE NEW YEAR 02

On the second day of chinese new year, i wakeup early in the morning and lepak kat rumah smbl tgk tv, cause tgh ari kang nak pegi ambik anak2 aku kat kg. Bawak dorang jalan2. cadangnya nak pegi sorang, tapi comel tipon and dia nak ikut, so aku pegi ngan dia. Dalam tghari tu aku pegi le ambik dorang, andcomel prepare something for our lunch. Dia masak nasi and sambal telur and suhun goreng with kentang.

So After pegi ambik anak2 aku, singgha KFC kejab sebab budak2 tu nak makan KFC plak, sofea tu suka makan kentang lenyek tu, faiz suka makan ayam goreng, part paha dia. So after that pegi singgah piknik kat tasik permasuri kat Bandar tun razak tu, dah pukul 2 lebih kot, cian comel kelaparan. So berenti makan situ, sofea makan dia punya kentang and faiz tu kurang skit makan nyer, ntah apa kena ntah ler, tapi dia makan gak ayam dia tu. Kurus je budak pun.Dia sibuk ajak aku pegi main kat tmpt main kanak2 tu, tapi aku tngh makan. Hmmmm, aku suh dia pegi ngan sofea tapi malu plak dia. Dah sampai kat tmpt main tapi budak2 lain ramai, dia lari sana sini je ngan adik dia.

Hmm, pas makan2 tu, pegi zoo negara, dah kat pukul pat dah sampai zoo, orang ramai gak lagi, and panas nyer lagi. Masuk zoo, jalan2 tgk binatang2 yang cam tak best je kat zoo tu, biantang yang cam tak cukup makan je, kesian gak tgk binatang2 tu. Tapi ramai jugak org masuk pegi zoo, nak tgk binatang...Kira cam penuh la zoo aritu. Jalan pusing zoo, sampai comel keletihan, cian comel, layan budak2 lagi, layan bapak budak lagi...

Then dah abih pusing, pusing lagi sekali, naik trem lak. Hmm nampak muka keletihan kat semua org dah pastu. Singgah surau solat, then balik la. Sbb dah letih...aku antar comel balik then aku balik gak ler...letih kan.

Sofea and Faiz tido awal malam tu, sbb letih jalan2 petang. Esok nak jalan2 lagi. Plan nak pegi mandi2 air terjun lak petang esok (Jumaat)

besi
Khamis 10/02/05

0 Comments:

Post a Comment

<< Home